October 8, 2012

Tadika Impian IQ Genius ~ Lawatan Ke Zoo Taiping

Assalamualaikum.... lambat sket update cerita lawatan sekolah mifdhal ke zoo taiping  pada 29.9.12 aritu... huhu... bukannya bz mana pun cuma kadang2 perasaan M tu dtg kan... hehehe... so arini ada mood sket... maka bolehlah kita story sket ye.... 

Memula bila cikgu bgtau kata IQgenius nk buat lawatan ke zoo tpg, mifdhal mcm x xcited sgt.... dia bole kata xnak pegi... ish... rugi lah mifdhal..bila lagi nk merasa pi lawatan cenggitu... zaman mak dulu tak merasa pun tau... huhu... ini kes mak yg lebih xcited... hehehhe.... kiranya bertuahlah mifdhal sbb masuk tadika yg aktif menganjurkan pelbagai prgrm tau.... mak yg suka... huhuhu... walaupun dia tak berapa nk pi masa mula2 dulu... sy tetap byrkan yuran jugak sbb tau nnt dia mesti kena pi jugak... hehehehe... mmg betul pun, lagi 2 ari nk pi zoo dia balik umah dia bgtau..."mak, syifaa kata nnt sy nk pergi zoo naik bas... nak tgk haiwan kat zoo lah mak..."...hahahah... dah timbul minatkan... syifa' juga yg ajak... adoi.... kalo kwn tu sume ok je... hehehe... so mmg sejak dari aritu dia mmg xcited nk pi...

Surat dari tadika....
sebelum pi mkn karipap dulu.... cikgu pesan bwk beg galas, botol air bertali ngn pakai kasut sukan...
so sy dah get ready dah mak... seperti biasa mak akan bekalkan nasi gorg... sbb mifdhal nih memilih sket...
sebelum pi tgk CNetwork dulu...
arini abah yg anto...
so dah siap nk naik bas... bas lewat sket kata nk gerak kul 7.30pg tgk2 kul 8 lebih baru jalan....
depan sekali tuh...

inilah rupa basnya....
ok siap naik sume murid2....
inilah partner sy mak...

dah smpi zoo.... masa nih kami baru odw ke zoo... kami ikut juga mana bole lepas cmtuh jekan...
lagipun inilah peluang pulang ke kampung halaman.... huhuhu
dgr taklimat & bacaan doa kot...
ada jugak aktiviti dari pihak penganjur...
lunch isediakan... tp mifdhal makan bekal...
gmbr kenangan ramai2...



cewak... kemain lagi mifdhal... melukis ke
ini geng 4thn kot....
sesi bg kanggaroo makan... tak nmpk pun mana mifdhalnya...
sian syifaa... tak sihat.. padahal dia yg kemain lagi xcitednya...
nmpk tak topi merah yg berada di luar pagar itu...
So itulah serba sedikit gambar di zoo... sy cilok dari fb tadika... hehehehe... tq ye...
Masa di taiping sy paling suka skali sbb dapat mkn restoran asam pedas yg femes kat kamunting... pastu nk minum white sugar... tak dapat plak... sbb kedai dia renovate kot.... sempat gak pi manjaku cari brg bby sket2 lagi... hehehehe... pastu lepas amek mifdhal kt tepi jalan kami pi tasik taiping.. beriadah.... best... sbnrnya nk bg anak2 naik slide besar... sbb kat taiping je ada benda nih rasanyalah... hehehehe....

Masa odw ke tasik tpg nh.. adik dah terlentok2 dah nk tdo... pastu bila smpi je tasik taiping terus jaga... smpi takmau balik... adoi....

Meh layan pic anak2 beriadah...


bobok ngn puting tak lepas....
abg mmg sukalah
inilah slide yg sy kata tuh... besarkan.... sy ada byk nostalgia naik slide nih...
tu yg nk bagi anak2 merasa tuh...abah pun tringin...
jeng jeng jeng....
ok.... kemon.... kalolah mak tak ngandung dah lama i pun join u...
bestnya abg...
bestnya abah ngn adik..... abah  yg terlebih suka tuh...

adik mcm tak berani je dik.... kemon dik....




besarkan....




ini jelah keja adik... naik tangga turun tangga...



abg mmg dah berani dah...
mak sy kat atad nih mak...
cak...
adik dan boboknya... tidak dapat dipisahkan...
"aaaaa...bokkkk" katanya

best tak.... kalo dapat beriadah tiap2 mggu kat tasik taiping nih kan best... dulu masa sy sekolah & belajar2 dulu arwah abah mmg rajin ajak berkelah kat sini... asal kakak2 balik je ptg2 mesti mai sini... bwk bekal berkelah... best sgt....rindu abah... Al-fatihah buat abah...

October 2, 2012

Beraya di N9

As usual... seminggu selepas cuti raya, kami akan ke kl utk beraya belah my FIL plak... itu mcm dah rutin le sejak sy berkahwin nih... so mggu tu kami pi N9 utk menziarah sedara mara belh FIL... masa nilah anak2 sy kurang sihat... abg ngn adik batuk & demam... sian plak deme berdua tuh... tp alhamdulillah depa klo bab berjalan takde masalah... tak meragam pun.. kira oklah... hehehe... tq anak2 ku....

Adik beradik hubby 3 org je...
campur me & my biras jadiklah berlima...

Ragam anak2 sy + adam afif

alfie pun ada jugak...
 masa kami balik KL aritu... alfie dah byk beza dari raya pertama aritu... dia semakin bertambah sembuh & keletah dia tak kirang jugak... sgt suka bila ada org agah ia... so sy nmpk sar=tu perkembangan yg +ve di situ... go go go alfie.....

Warna Warni Aidilfitri Audit Perak

Jamuan raya kali ini jatuh pada 30.8.12, sama plak ngn jamuan raya tadika mifdhal... heheh.. so mak ngn anak sedondon lah pagi tuh.... heheh...

so seperti biasa GMP & BBNians sukalah bergambar.... cuma tak bolehlah nk upload sume dlm blog nih... byk sgt tuh... heheheh... so yg memadai jelah ye.... seperti biasa GMP akan makeup le sket sempena jamuan raya nih... masa nilah nk tgk sy makeup sket.... ala2 gitu... hehehe.. kalo tak takde mananya sy nk makeup... sesuatu perkara yg paling sy malas nk buat... sibbaik hubby pun tak suka kalo sy makeup... dia lagi suka sy natural je... hehehehe... mujur juga... so bila dah lepas touch up sket... kami posing le dulu... masa posing nih ris takde... dia bz kat bwh sbb dia ajk aritu... so dia mmg bz.... mmm takpelah ris.... kt bwh nnt amek gmbr tau....

Inilah gaya masing..... mak wan, mummy, yong, mama & ris...

Konon2 bajet anak dara lagi le tuh... hehehe.. yg sorg perut dah kedepan...
hehehe.. sibbaik muat lagi baju raya...

ni nk tyg manik mak wan jahit.... bkan tayang gelang tau... hehehe

masing2 ngn hadiah masing.....

tak sabo2 nk bukak jugak hadiah tuh... hahahaha....

Mak wan seperti biasa mesti ada habuan baju tercantik... dia dpt no.3
(tahun depan kami nk pakai punjabi suit ataupun sarilah....)
Lily Mar plak satu2nya wakil GMP yg nyanyi karaoke.... no. 2 beb.....
Ini gmbr ngn BBNians & jugak kak nab & kak ana...

Manfaatkan hari cuti...

Balik dari KL masa pi beraya kat N9 aritu satu keluarga tak sihat.... anak2 batuk, demam & selsema... mak ngn abah pun dapat mc... so ari isnin duk berehat kat umah.... pastu pakat ngn en hubby... jomlah teman sy pi buat ic baru, pastu pi register nursery baru pastu pi mydin seperti biasa utk beli susu... hehehe.... so meh le layan pic sket...

tgh tggu nama dipanggil utk amek gmbr...

adik gumbira kat mydin



sukanya dia dpt stereng...

September 20, 2012

Tadika Impian IQ Genius ~ Aidilfitri 2012

Pada 30.8.12 aritu Tadika Impian IQ Genius buat sambutan Hari Raya kt tadika... hehehe... sy plak yg xcited... yelah.. 1st time anak nk pi jamuan raya... oleh kerana short notice maka sy goreng nuget je utk bg juadah kat sana... yelah dok terpikir kang bg kueh raya kang bebudak ni mana nk mkn sgt... kerepek2 lakulah tp stok sy plak dah abih... so yg senang & bebudak mesti suka adalah nuget ayam jelah... hehehe...

Kebetulan tarikh jamuan hari raya opis sy pun jatuh pada hari yang sama... so mak ngn anak sedondon la cuma jamuannya di tmpt yg berlainan....

Cuma yg xbestnya pagi2 tu bdn abg plak cm dedor2 nk demam... tnye en suami demam katanya so takyah le pi sekolah.. sy plak yg keciwa... pg tuh pi anto nuget je... cikgu tanya gak sy kabokan le dia demam pastu cikgu kata takpe... kang lepas mkn ubt anto le dia dlm kul 10 cmtuh... sbb depa nk amek gmbr... sian plak dia kang takde lam gmbr.... so sy pun suh le bibik siapkan dia, kul 10 sy ano gak pi tadika... hehehehe.... sempatlah sy snap beberapa gmbr....

as usual.... ngn syifaa



Dapat duit raya.... tq cikgu

anak sapalah nih....

Antara juadah...

Cik pah oiii... udah comei2 pakai cekak... yg dok bersidai kat grill tu kenapa...