July 21, 2017

Selamat Ulang Tahun Kelahiran Yang Ke-6 ~ Muhammad Nadhif Zuhayr

Assalamualaikum,

Sori abgngah mak lambat sikit up entry untuk birthday abgngah yang ke 6 tahun ni. Mak birthday abgngah mak sibuk sangat2 masa tu. abgngah ingat tak yang  mak banyak kali balik lambat dari opis. Maafkan mak ye.. Tapi mak tak lupa wish dalam IG mak tau... pada hari yang sama... abgngah ingat tak.. kita sama2 posing masa tu... hehehe

Abgngah, terima kasih kerana menjadi anak kedua mak... seorang yang sensitif, unik, keras kepala tapi abgngah cukup prihatin pada mak... abgngah yang akan sedar bila mak pakai baju baru atau ada apa2 yang baru dekat mak. Abgngah memang rajin tolong mak... cuma mak kena pandai la pujuk abgngah.. mak tau abgngah ni pun nak perhatian mak kan... nak mak sentiasa dekat dengan abgngah... mak memang tak pandai nak tujuk mak sayang tapi mak nak anak3 mak tahu yang memang sngat sayang semua anak3 mak ni... kamu semualah nyawa mak... kamu semualah jiwa dan raga mak... setiap nafas mak ada doa untuk kamu semua... 

Abgngah, teruslah menjadi kebanggaan mak, teruslah berbakti pada kedua orang  tuamu, teruslah berkasih sayang dengan  kedua adik beradikmu...

Mak sentiasa doa yang baik2 buat abgngah... mak sayang abgngah.. peluk mak cium mak sampai besar tau... walaupun mak tahu abgngah malu kalau mak cium, peluk dan babai mak depan kawan2 abgngah kan... hehehehe.... tapi kalau kat rumah... kemain lagi berebut dengan aathif je... hehehe...

Selamat Ulang Tahun Kelahiran Yang Ke - 9 ~ Muhammad Khalish Mifdhal

Assalamualaikum,

Sebelum kita up cerita Raya 2017, meh saya up dulu cerita birthday bulan Julai dulu ye.... 

10 Julai 2008 - 10 Julai 2017 ~ Genap abglong 9y.

Selamat ulang tahun kelahiran abglong... Mak sentiasa doakan yang terbaik buat abang... mak doakan abang berjaya dunia dan akhirat. Walaupun abang selalu kena tolong mak, tolong adik2 tapi percayalah mak sayang abang.. mak bukan suka2 nak suruh abang tapi mak nak abang ada rasa tanggungjawab sebab abang anak sulong mak. Juka ditakdirkan mak dan abah umur tak panjang, abanglah harapan mak untuk jagakan adik2... jadi mak minta, abang sayangilah adik2 ye...

Terima kasih abang sebab ada dengan mak sentiasa... mak tahu sejak abang dah besar ni abang mudah terasa hati dengan mak.. terutama bila mak terpaksa labihkan adik2 sebab mak taknak dengar bising2... abang sebagai anak sulong kena banyak beralah dengan adik2... 

Tapi mak tahu sekarang mak dah tak lagi asyik nak menangkan adik2... mak tahu perasaan abang... mak tahu abang jugak nak peluk mak, baring sebelah mak, tidur tepi mak, duduk sebelah mak kat meja makan, dan banyak lagi yang abang masih nak dari mak... maafkan mak ye mak dah kurang beri perhatian pada abang sejak ada adik2...

Insyaallah mak akan buat yang terbaik... mak akan berlaku adil.. mak tahu hati abang lembut... abang mudah tersentuh... sekarang ni abang dah tak merajuk sangat dah... sebab mak dah tak bagi muka sangat dekat adik2 ye... heheheh... ok jugak tu.. takdelah aathif tu mengada-ngada sangatkan... mak bukan apa.. dia kan suka menangis so mak cepat je nak menangkan dia.. itu je.. bukan mak tak sayang abang.. hehehe... mak sayang anak3 mak semua sama.. sama rata.. takde lebih dan kurang cuma mak harap abang sebab abang dah faham.. dan lebih besar. Adik2 tu masih kecil tak faham lagi. itu saja...

Ok.. oleh sebab birthday abang jatuh hari isni so balik sekolah baru dapat nak potong brownies kegemaran abang tu.. mak order khas dari acik risma untuk abang... abang sukakan...


Cumanya malam tu abang macam takde mood nak potong sebab badan abang miangkan.. petuh gegate satu badan... so malm tu jugak lepas potong kek kita zasssss pergi klinik berdua dengan mak.. abang sukakan dapat habiskan masa dengan mak...

Hahahah.. pic bawah ni aathif merajuk pulak sebab dia tak dapat brownies katanya... tu yang muncung je tu.. hahaha.. abgngah jugak rilekskan.. sebab abgngah memang tak suka.. hehehe.. dia menempel je kat situ sebab mak nak ambil gambar... heehe









Sempat jugak mak selfie dengan abang masa kat klinik.. barulah abang nak senyum.. sebab dapat peluang bergambar berdua dengan mak kan.. selalunya kalau dengan adik2 abang jarang nak amek gambar dengan mak macam ni kan... heheh... mak tau.. sebenarnya abagng nak tapi adik2 tak bagi peluang dekat abang dan mak pun trlepas pandang.. maafkan mak ye... 

masa gi klinik ni pun yang berdua di rumah tu kemain lagi menangis nak ikut... tapi mak tak bagi sebab mak nak bagi perhatian pada abang sorang je... sempena birthday abang... 



Tengoklah badan abang penuh naik merah2. lepas gi klinik doktor bagi ubat.. lepas makan abang tidur. Esoknya doktor bagi MC kat abang so abang cuti ikut mak gi opis ok sebab mak tak boleh cuti... mak sibuk sangat





Selamat ulang tahun kelahiran yang ke 9 abglong....

July 5, 2017

Selamat Ulang Tahun Kelahiran ~ ELMI JULIANA MUKHTAR

Assalamualaikum,

Diam tak diam dah berganjak setahun lagi umur saya... 39 tahun telah berlalu... nampaknya semakin hampir dengan kesudahannya... bila dah semakin nak ke 40 tahun ni... macam-macam perasaan timbul apabila menyambut ulang tahun kelahiran.. semakin besar angkanya semakin tinggi kerisauan saya terhadap segalanya... 

Terima kasih kepada emak saya yang telah bersusah payah mengandungkan, melahirkan, membesarkan, menjaga dengan penuh kasih sayang sampai sekarang.. terima kasih emak... pengorbanan yang tiada galang gantinya... dan kepada abah yang sentiasa dirindui... terima kasih atas segalanya... setiap keringat yang tumpah demi membesarkan saya... tidak ternilai pengorbanannya...

Malam tadi anak3 membuat kejutan... selitkan sesuatu di bawah bantal saya dan siap pesan esok baru baca... hehehe... anak3 dah besar dah pandai menghargai... terima kasih anak3 atas ingatan... berjaya buat mak menangis pagi2 tadi... hehehe




Ya Allah, ku bersyukur atas apa yang telah Kau berikan kepadaku... Amin...

**Edited 

Belah petang masa balik sekolah amebil anak3... barulah kami sempat berposing sempena birthday mak kan... masa pagi memang semua sibuk.. tak sempat ambil gambar pun... bila petang2 ni adalah masa bertenang sekejap... hehehe... jomlah kita layan mak selfie... hehehe.. buat kenangan birthday mak ke 39 ni.. hehehehe.... kena ingat emak ni semakin hari semakin tua... dan anak3 pun semakin hari semakin besar... lama2 dah taknak layan mak selfie dah... heheheh...

Memula nak ambil gambar ni aathif merajuklah konon... taknak bergambar langsung... so kami bertiga jelah... dengan abgngah & abglong....


 abgngah memang suka bergambar dengan mak... dia je yang selalu sporting bila mak ajak selfie.. yang lelain tu ikut mood.... kadang ok kadang tak ok....

\



Pastu memsti perasaan cemburu tu datang bila mak melayan abang2 je kan... so dia pun mulalah tak puas hati... haaaaa... kannnn... tadi mak ajak eksyen....pastu dah sibuk2 nak ambil gambar jugakkkk.... hehehe 


Pastu barulah semua ok... jom layan mak selfie.... so inilah wajah2 ceria mak di hari jadi mak... 

 
 




Terima kasih anak3 mak... terima mak seadanya... mak ni garang.. emosi... kurang sifat penyayang tapi mak sangat sayang anak3 mak... dalam tiap nafas mak... sentiasa ada doa untuk anak3 mak... semoga kita saling berkasih sayang sehingga ke akhirnya...kena selalu cium dan peluk2 mak sampai besar tau.... 

#mak sayang kamu semua