November 14, 2011
Gaya anak teruna tidur
Inilah gaya anak2 teruna saya tidur... sejak dah pulangkan balik tilam kecil afif tuh, mifdhal tdo setilam ngn sy & zuhayr... abah dia maintain tdo tilam single... mak & anak2 bersempit la sket... huhu... bila pagi2 suka sgt tgk gelagat dua beradik nih tdo.. & bila adik jaga dulu dia akan kaco abg dia tdo... huhu.. mcm pagi semalam dia yak so sy nk tukar pampers dia.. abg masih tdo lagi.. pastu dia kaco kepala abg, abg pun terjaga & abg terus cium pipi adik dia.. so sweet... i likeeee.... sy suka bila tgk abg celik mata je trus cium adik.. tak marah pun adik kaco dia tdo... huhu...
Aidiladha
Aidiladha tahun ni kami decide beraya di KL sahaja. Memandangkan takde sesiapa pun nk balik taiping so kami beraya di KL sbb mak pun mmg dah ada kat sana. Mak saya mulanya nak beraya di tronoh tp tak jadi sbb angah (kakak mak saya) tak jadi nk balik kmpg sbb nnt mggu depannya tu nk balik lagi sbb ada kenduri..
Sudahnya mak beraya di rumah kakak saya. saya pun beraya di rumah mak mertua saya di seri kembangan. So pagi raya lepas saya & SIL sy masak sizzling mee & lepas beraya di rumah ibu jiran mak mertua, kami pun pi le jumpa mak saya.
![]() |
| Ini le rupa budak yg tak sabo2 nk tdo dlm keta |
![]() |
| Abg ni tdo betul ke main2.. huhu Siap selimut lagi tuh |
![]() |
| Ini adalah ain.. pandainya dia main piano.. |
![]() |
| Tgk sini.. wancu nk ambik gmbo.. |
Besarnya KLCC tu mak...!!!
Malam sebelum Aidiladha aritu, hubby saya ajak pi tgk KLCC sbb mifdhal asik nmpk dari kejauhan je.. kalo dulu dia tak kisah pun nk tnye apa tu mak..?? Itu KLCC.. yg sebelah tu mak.. Itu KL Tower... ha.. bmula dari situlah dia sgt suka cari KLCC bila kami pi umah mak mertua atau ke rumah kakak2 saya.. dia mmg suka.. pastu hubby pun kata jom lah kita pi tgk KLCC nak..?? Mifdhal mmg suka la... so kami pun pi la malam raya aritu...
Wow.. Besarnya KLCC tu makkkk...!!!! jerit dia dgn penuh keriangan... suka la tuh.. cuma masa tu hujan dah mula rintik2 so takleh le tgk lama2.. tp jadilah... asalkan dapat tgk secara dekat.. huhu...
![]() |
| Pastu kami pi mkn kat Nando's.. |
November 10, 2011
Nostalgia ~ No. 39 Sari 5 (Part 1)
Kisah kami bermula lebih kurang 12 tahun yang lalu (mak ai..lamanya). Dalam bulan Julai 1999 saya mendaftar masuk ke Politeknik Ungku Omar setelah pengajian di IPB tidak dapat diteruskan atas sebab2 saya lari, teknikal yg susah utk dijelaskan dgn lebih lanjut.. So kiranya saya masuk PUO nih pada ketika usia saya 21tahun.. huhu.. di antara warga yang xpired atau matang depa kata.. sedihnya.. sob3.. sy diterima masuk ke PUO utk mengambil jurusan Diploma Pengajian Perniagaan.. Di sinilah episod saya mengenali bandaraya Ipoh dengan lebih mendalam.. kalo tak tu sy hanya tahu taiping & KL je..
Di sini saya mula menimba ilmu pengetahuan & ilmu silat cekak sekaligus.. silat, silat juga.. belajar, belajar juga.. alhamdulillah keduanya berjalan seiring...
Pada mulanya seperti biasa, pelajar2 baru akan duduk kat hostelkan..?? so saya pun tidak terkecuali... mula berjinak2 duduk hostel yg begitu asing pada sy.. almaklum lah.. belum ada pengalaman duk hostel nih.. & budak nakal mcm sy nih payah la sket nk kautim ngn disiplin nih.. adeh... lotih.. tapi takpe.. moga2 ada perubahan.. huhu..
Hari pertama duk hostel saya hanya kenal ngn kwn sebilik sy (kawan ke??).. lepas tu bila ada sesi suaikenal belah petang dia perkenalkan sy dengan seorng lagi member dia (farah fazlin aka along) dok bilik sebaris ngn sy.. tanya punya tanya rupanya dia lebih tua setahun dari sy..kuang3.. bukan sy sorg yg berusia di situ.. yehaaaa ada geng..!! dan sampai sekarang dia masih mjadi BFF saya... kemudia kami pun dah mula ada geng yg lain mcm annurlie (diklu), farah (fab), dan ramai lagi... kami mjalani mggu orientasi penuh dgn kegembiraan walaupun asik berangin je ngn ajk asrama tuh... gerammm sgt... tp takpe la.. kata budak baru.. sabar je la... huhu...
Tak sampi 2 bulan sy ngn along tak tahan duk hostel... tak bole pegi dah.. so kami pakat2 nk kuar hostel cari umah sewa... berbekalkan motor pinjam (arwah hafiz) kami pun pergilah ke taman cemapak cari rumah sewa... alhamdulillah kami jumpa rumah yg berkenan di mata & hati kami... trus cnfm & trus pindah ujung bulan tuh... huhu.. hebatkan... maka gerakan mencari housemate pun bermula... sy mula annouce kat dewan kuliah sapa nk join... & adalah adik2 nih yg berminat.. Rina (adik), liza (ateh), zana (alang) & syaeri (acik). depa setuju utk duk satu bilik sbb sy & along mmg pakat nk duk berdua je sebilik.. maleh nk ramai2.. huhu... so bermula dari situ kami berenam sepakat... menjadi ahli no. 39 sari 5..
![]() |
| tgk atas sekali & bawah sekali |
![]() |
| Inilah main entrance PUO.. dulu lain... |
Ini plak commerce dept. yg baru. Kami pindah masa sy sem 2.. baru la dekat sket ngn TC.. baru best merempit naik beskal... kalo dulu sume org naik beskal.. sekarang nih nk cari satu beskal pun payah.. yelaaa dak2 zaman sekarang suma naik motor atau sume jalan kaki sbb kontrol ayu...
![]() |
| Ini kampus B - tempat jab. perdagangan |
Ini plak hostel yg sy duduki hanya utk 2 bulan je kot.. atau tak smpi... huhu... masa kami kuar hostel siap ada kabar angin kata kami kena buang... huhu... tu la nakal sgt...
![]() |
| Hostel _ Blok F |
Inilah lorong nk masuk umah kami... kalo dulu kt sini ada gerai juai goreng pisang & laksa.. makcik yg juai tuh selang sebuah umah je ngn umah kami... penah gak la kami makan nasi mangkuk tingkat ngn makcik tuh... huhu..
Taddaaaaa.... No.39 Sari 5 ~ byk meninggalkan kenangan buat kami semua... pahit & manis kami harungi di sini...
Atas tanda rasa kasih pada kenangan ini kami berpakat utk kembali di sini utk mengimbau kenangan2 lama... tanggal 23 Oktober 2011 kami pilih utk merealisasikan mini gathering ini.. tp biasa lah akibat dgn kekangan2 maka hanya kami berempat je dpt berkumpul.. itupun tanpa kehadiaran suami masing...
Oleh kerana sy masih tetap tggal di ipoh, maka rumah sy menjadi lokasi pilihan.. save bajet maaaa... huhu.. senang sket nk merangka aktiviti...
Inilah sebahagian dari ahli yg dpt jumpa.. namun begitu kami tetap happy & enjoyyyy...
![]() |
| Sempat lagi snap pic dpn umah... |
![]() |
| Inilah tempat kami melepak, |
![]() |
| Rumah ni masih sama cuma kami rasa kurang berseri.. huhu |
![]() |
| Dulu2 pun penah snap pic mcm nih.. |
![]() |
| Itu umah abg tengku - selalu pengsan kalo kami pasang lagu kuat2.. |
![]() |
| Itu rumah staf PUO yg selalu dengki ngn kami |
![]() |
| Inilah umah dia... |
![]() |
| Itu (gaya ateh terbang)... huhu... dulu kat situ ada tokong.. & pernah dilanggar oleh adik..pastu bole plak buat2 tak tau.. |
Ini plak tempat kami selalu mkn2... bohong la kalo mengaku budak PUO tp tak penah dtg sini... B.E.N.T.E.N.G... ramai dak PUO yg jumpa jodoh di sini tau...
![]() |
| Ini plak gerai juai nasik campur.. fevret |
![]() |
| Dulu sini la tpt CC yg kami selalu lepak |
MMg ramai dak2 PUO yg bertemu jodoh di sini... dalam ahli rumah sy, yg kawin sesama PUO adalah sy sendiri, along & ateh.. Cuma bezanya ateh bercinta sejak dari PUO manakala sy & along bercinta lepas abih PUO..
![]() |
| Ini rumah cukeyy.. hubby ateh |
![]() |
| Ini plak lorong nk pi umah hubby saya |
![]() |
| Ini umah hubby sy |
November 9, 2011
Wordless wednesday..!!
Ini adalah kisah anak bujang saya yg sulong nih... ari jumaat lepas saya ada beli baju online utk zuhayr.. yelah.. sy mmg mudah tergoda dgn rompers nih.. nak pulak kalo murah.. lagi le laju je sy order kan..?? huhu... pastu sy bawak balik umah.. mifdhal nih pantang nmpk sy kendong beg plastik pasti dia akan tanya..
Mifdhal : mak, mak beli apa tuh mak??
Saya : oooo.. ni mak beli baju utk zuhayr...
Mifdhal : oooo.. baju utk adik...
Pastu kan yg tak tahan tuh... dia bole sambung balik..
Mifdhal : mak, org tuh takde jual baju mifdhal ke mak...
Saya : ???!!?? (taktau nk jawab apa.. tepuk dahi je la)
Ha...!! kena sound tepek je.. huhu.. bila sy cite kat hubby dia kata apa... ha.. tu la.. lain kali beli lagi baju utk adik je.. huhu.. pastu trus kena pi beli baju abang plak... hahahaha...
Subscribe to:
Posts (Atom)












































