February 9, 2011

Breastfeeding semasa mengandung...

Org ramai mesti terkejut dgr aku masih lagi bf mifdhal walaupun usia dia kini sudah menjangkau 2thn 7bln... & tambahan lagi aku nih tgh 7mos preggykan... hehehe... tp itu lah hakikatnya... dia masih lagi takmau berenggang....hehehe sabo je la... pada aku pulak mmg le terasa berat hati nk tolak permintaan dia tp bila tuntutan bdn aku yg semakin tak larat nih kdg2 aku hangin gak bila dia takmau berhenti esp. bila aku cuti kt umah... adeh... longuh dibuatnya.. ye la... bila perut dah semakin mbesar, pggang pun bertambah2 sakit.. tp yg paling agung sekali mmg pedih yg amat sgt.. tp aku gagahkan juga... belah siang bole gak la diumpan2 utk main ke... dish abah ke.. tp bila mlm kadg2 mmg kejap2 nak... tp ada gak mlm2 yg dia tak jaga lgsg smpi pg.. maka aku dpt lena dgn amannya... hehehehe... harap2 bila adik dia dah kuar nnt dia akan paham2 sndri... tp kalo dia nk jugak maka tendem nursing la jwbnya... huhuhu... apa2 lah sayang... mak ok je.. asalkan sayang bahagia & sihat ceria selalu... mifdhal lah putera hati mak & abah... selalu buat kami ketawa dgn gelagat2 yg semakin byk tuh... hehehehe...

ada sekali tuh aku ckp ngn dia... mifdhal mak buat udang goreng tepung... sedap tau... mifdhal mesti suka... pastu tau dia jwb apa... dia jawab... sayang makkk.... smbil peluk aku... arghhh... terharu rasanya.... aku pun tersenyum bangga... hehehehe..


1 comment:

  1. huhu mmg peritkan kak elmi bl anak masih menyusu ni...sma la mcm are...sakit bdn ni ikut rentak dia...tp dh taknak berenggang...nak plak waktu malam...adoi dugaan n cabaran btl....

    ReplyDelete