August 17, 2015

Little Caliphs Meru Impian ~ Happy Teacher's Day 2015

Assalamualaikum....

Ok sangat-sangat klise kalau saya selalu sangat kata blog bersawang la.. berhabuk la... hehehe... macam biasa bila saya ada masa terluang barulah saya boleh update ye... saya pun tahu bukannya ada readers pun... menulis sekadar suka-suka sahaja... hehehehe... sekarang ni sejak dah tukar portfolio di tempat atau seksyen yang baru masa saya sangat-sangat ketat... huhuhu... sibuk memanjang... pasal kerja nantilah saya update kemudian ye... 

Ok ini nak cerita sambutan hari guru pada 15.5.2015... lama dah kan.. bulan Mei lagi... seperti biasa saya akan prepare hadiah nak bagi teachers di LC, Shaqis dan juga SMI... kat SMI abang long kata dia nak bagi dekat 5 orang cikgu je... ok... mak ok je...

Macam biasa saya tupperware menjadi pilihan saya... bukannya apa.. senang sikit... dan saya akan pilih yang comel-comel mengikut bajet saya.. hehehe.. yelah nak beli banyak sekali so kenalah pandai memilih... kalo bagi tupperware ramai yang suka... tak kira lah kecik atau besar... hehhe... dan design untuk kad tu pun masih sama... saya ni bukanlah kreatif... saya tak boleh nak pikir selain dari cara ini.. mudah ringkas dan comel... hehehehe...tahun ni cikgu-cikgu pun lain-lain so bolehlah pakai idea tahun lepas... hehehehe... nanti tahun depan kena cari cara lain pulak... ok kena pikir dari sekarang..!!!...




Ini pic ihsan dari wa teachers abgngah... suka mak dapat tengok pic abgngah bagi hadiah kat teacher... tapi kenapa abgngah tak nak senyum... haisshhhh... abgngah ni... huhuhu... tapi takpe.. mak tahu hati abgngah berbunga-bungakan... abgngah memang suka kan.... saja ja taknak tunjuk... hehehehe...







Kepada semua cikgu2.. terima kasih banyak-banyak kerana sudi menerima dan memilih kerjaya ini... tidak semua orang sanggup berada di tempat kalian... mengajar kanak-kanak di pelbagai peringkat usia sangat-sangat memerlukan kesabaran yang tinggi... bagi saya.. mengajar di peringkat yang paling kecil lebih cabarannya... anak-anak ini belum pernah berpisah dari ibu bapa... masing-masing mempunyai ragam yang berbeza... namun.. anda... guru-guru terlalu sabar menerima anak-anak ini dengan hati yang terbuka... dengan senyuman sepanjang hari... kesabaran anda saya kagumi... cikgu2 pasti boleh menjadi ibu yang baik... tapi kami... ibu... belum tentu boleh jadi cikgu yang sabar macam anda.... tahniah cikgu... kerjaya yang sangat mulia....hanya Allah saja yang dapat memberikan ganjaran... semoga hidup anda diberkati dan dirahmati... Amin....

Selamat Hari Guru...!!!!!


No comments:

Post a Comment