August 24, 2011

Meniarap di usia 3 bulan

Dlm usianya menjangkau 3 bulan nih dah byk benda dia belajar... paling utama dia dah pandai meniarap... senang ati mak tgk zuhayr meniarap... hehehe... sy plak yg beria.. mula2 dulu dia asik coba2 je... pastu zasssss... trus pandai meniarap... apstu ada la skali tuh dia dah [andai pusing balik.. mungkin tak sengaja kot... mula2 dulu meniarap dia tak pandai angkat kepala sgt... tp sekarang wallaaaaaa.... udah terer... cayuk la anak mak...

Selain dari meniarap zuhayr jugak dah pandai angkat2 tgn utk capai bnda yg kita letak tggi sket... kiranya dia dah pandai le main playgym dia tuh... pastu dia jugak pandai sembur air liur... abih basah baju... hehehehe...

Progress 3 bulan:
Berat : 6.75kg
Tinggi : 61cm





Masa nih dok cuba2 je..


Orait udah berjaya tp tgn plak terselit



Tak pandai nk angkat kepala lagi...



Jeng jeng jeng.... yeyyy....



Mak..... sy dah bole meniarap......




August 16, 2011

Perkenalkan anak susuan saya

Di sini sy ingin memperkenalkan anak susuanku iaitu Muhammad Ilham Izzariq... zariq nih anak buah sy yg lahir awal 2mggu dari zuhayr... kiranya deme nih rakan sebaya la...

bermula dari tak sengaja sy memberikan zariq susu sy sbb masa tuh ibu dia tgh mandi & zariq dah nangis2 nk nenen.. sy sy pulak mmg tgh bengkak sket sbb zuhayr nenen sket je... so secara spontan sy ambik zariq & suakan... mmmmm... mau dia nenen... itulah sekali...

Lepas tu masa balik kl aritu sy bwkkan dia EBM zuhayr utk bg pd kakak sy sbb stok EBM dia takde... so dgn itu maka rasmilah zariq menjd anak susuan sy... maka melalui pembacaan sy dia adalah mahram kepada sy sekeluarga juga mahram kepada keluarga mertua sy... maknanya atuk, nenek, pakngah & ashu adalah keluarga yakni mahram zariq juga...




Ini la zariq yg tomei..... anak susuan wancu...

tp kalo zariq dah besar nnt bole la panggil emak ye...





wah... dah jd geng ngn zuhayr ye....

so sweetttt.....





zariq lg besar dari zuhayr...

ye la zariq kan abg...






Geramnya ngn anak mak nih.....



August 4, 2011

Zuhayr nk meniarap ke

Adik duk ngiring2 tuh nk meniarap ke... abah kata kelmarin masa dia bdua ngn adik dlm bilik ada adik meniaap... tp sekali tu je la... ala... mak tak nmpk la adik...



Best friend sy kembali bertugas

Setelah setahun lebih berehat... kini dia kembali bertugas... peneman setia sy semasa sy di opis...
Ini perahan sy pg td... alhamdulillah walaupun puasa.. ini la kelebihan double pumping... terima kasih medela fs ku...




buat anak terchenta...

Berpijak di bumi cameron

Sebelum berpuasa en suami ajak kami anak beranak pi cameron berjalan2... tp kali nih dia ajak bermalam.. selama ni pegi sane tak penah tdo pun... tp bila dah jumpa apartment yg murah so kita grab je la... siap bole masak2 lagi... so bajet mkn bole dikurangkan sbb semua masak sndri..cuma jenuh nk mengangkut bahan mentah je la... so ari sbtu kami bergerak dari DCS dalam kul 10 lebih & tiba sana kul 12 lebih... nk masuk apartment blom bole lagi so kami pi la petik strawberi dulu... seperti biasa kami punjenjalan la cari strawberi... kam sggah kat sini...




tgk nama pun best.. opah strawberries & jams...

unik... yg bestnya bole petik sndri & farm milik bangsa kita...

nk dijadikan cerita ini adalah farm opah kepada seorg ahli silat yg telah kembali padaNya...

en suami ada pernah dtg sini tp dia igt2 lupa.. ye la masa tuh ziarah kematian..



Opah pun nk bgmbr sempena gelarannya...



gunting jgn tak gunting...
jmpe yg best je trus gunting




Mifdhal pun dahpandai gunting... pilih sndri tuh



Mak, bibik & zuhayr
Zuhayr pakai topi abg dulu



mak pun tak ketinggalan


Bibik pun...



and sy... sudah tentu..



senyum la sket abg...


cicah coklat... yummmyyyy



mifdhal yg mmg suka makan strawberi

Lepas puas mkn strawberi kami pi masuk apartment plak..mulanya sy agak terkejut melihat luarannya sbb kedudukannya di bwh rumah pangsa... tp bila masuk dlm...kira ok la sbb besar la jugak & kemudahannya lengkap kecuali takde iron & tuala... uhuk..





ini dapur... sume lgkp

kita cuma bwk bahan mentah je...

sy bwk bekalan beras, sardin, megi, sayur & rencah2 nk memasak je

lupa nk masukkan gmbr living room dia...

hehehe...takpela bole tgk kt fb sy...




bilik 1




bilik 2




bilik 3



ok bila dah lepas makan & solat... kami pi butterfly farm plak

adik dah get ready dah tuh... ngn topi baru dia



3 hero kesayangan sy... love them...





mak yg sy syg & anak yg sy syg..




sejukk...meh duk rapat2... huhu



one happy family...



abg nk pakai stokin sndri



dah siap....

bole la tuh...




esoknya...sblm balik jenjalan lagi








ok adik dah tdo...jom balik...

tp sblm tuh... sggah bharat tea dulu...


Kembali bertugas

Sekejap je rasanya kalo bercuti kat umah... melayan kerenah anak2 smpi tak sedar masa berlalu sgt pantas... 90 hari bunyi mcm lama tp sekejap je sbnrnya... so sy tpaksa melangkahkan kaki ke pejabat audit pd 26/7 aritu.... dgn berat hati kakiku melangkah meninggalkan 2 org heroku... si adik tak pe sbb dia masih belum tau apa2 tp si abg yg buat kepala syg pening... hari2 menangis.. makk...takyah le pi keje... takyah la bwk keta... aduh... luluh jantung... kalo bole mifdhal, mak pun takmau pi keje... tp mak nk carik rezeki bantu keluarga kita... bantu abah... sian abah keje sorg2... huhu...

Ok la.. berbalik pada misi sy sebelum bercuti panjang... target sy nk turunkan 20kg & nk buat stok EBM 100 botol... mmmm... bunyi mcm payah je kan... tp diam tak diam...alhamdulillah sy berhasil... berat sy turun sbyk 20kg ++ & stok EBM sy mencecah ke 100 botol tepat sehari sebelum sy mula keja... alhamdulillah syukur kepadaNya kerana dimurahkan rezeki kedua anak sy... susu sy kali nih mmg byk dari dulu... mungkin sbb tandem nursing kot...

Dan yg paling tak sgka berat sy juga berjaya turun 20kg++.. sket je lg nk kembali ideal...sy berharap bulan puasa nih sy akan turun lagi... kalo dpt 10kg lagi..baru betul2 confident... harap2 bole la...sbb sy dah tak lalu dah bwk bdn yg berat...susah nk carik baju & rasa tak best bila tgk kawan2 yg maintain je dari dulu... kalo nk ikutkan sy takde la diet sgt..cuma sy kurangkan kuantiti makanan sy..makan tetap mkn sbb sy BF kan, so kenala mkn nnt tak cukup zat plak... ok la.. cukup dulu celoteh sy pasal diet nih...nnt kita sambung balik naaa....




Inilah hasil perahan sy sehai sebelum keja & mencukupkan 100 bekas


alhamdulillah....syukur

J Card day

Sebenarnya sy pelik ngn JJ kinta city ipoh nih sbb buat 2 kali J card day.. biasanya sekali setahun je... kiranya utk tahun nih sy tak perlu bercuti sbb mmg tgh cuti pun... 1st masa tgh berpantang & yg kedua udah abih pantang... tp dua2 pun sy pi... huhu...

So masa shopping tuh adik ok je ... mana taknya... nenen, tdo, nenen, tdo... kira cm senang le bwk dia jenjalan skrg nih... cuma biasak la zuhayr kalo mau tdo tuh agak bising sket... huhu




ini le rupa dia tdo dlm buggy dia tuh





amboi... tgk le jari dia tuh... tomei je..