November 26, 2013

Persaraan ~ Kak Nab - Selamat Bersara..!!

Assalamualaikum...

Sudah semakin berkurang kakak2 yang baik hati di JAN Perak ni... Ramai yang dah nak pencen... Masa saya mula2 lapir diri di sini 10 tahun yang lalu... mereka2 inilah yang menyambut baik kehadiran anak2 dara (masa tulah) yang periang ni... hehehe... kenangan indah sentiasa terpahat... tahun berganti tahun... ramai yang telah bersara... sama ada option / bersara pilihan atau bersara wajib... ramai yang telah meninggalkan kami di sini... 

Minggu depan seorang kakak atau lebih tepat lagi dah macam mak kami di sini... Puan Zainab aka kak nab akan bersara wajib bermula 26.11.2013. Tinggallah makcik wah bff kak nab di sini... huhuhu... kak nab ni kalau bab masak memasak serah kat dia... sedap sungguh... laksa kak nab paling tak boleh tahan... tiap kali saya ngandung kak nab mesti tak lupa bawak laksa ke opis untuk saya sebab dia tau saya memang hantu laksa... kalo ada jamuan ke... kami mesti request dia buat laksa...

kak nab ni juga memang rajin kalau bab2 lawatan nih... kalau zaman dulu opis selalu buat lawatan... zaman sekarang mana ada dah... so macam saya nih sempat la join beberapa lawatan... antaranya.. sukan Audit zon utara, sukan Audit kat Pahang, lawatan ke kuala kangsar, family day kat wet world, tgk tpt tungtung... eh mcm la lagi... kebanyakkannya memang kak nab pun mesti ada... dia rajin berjalan...banyak le kenangan dengan dia...lepas tu dia memang suka melayan kami2 nih yang masih bujang2 dulu... rajin layan kami cita bab bf ka... so sume cite memang boleh kongsi dengan dia...

Saya igt lagi... tahun2 pertama saya di sini... sy pernah dipinjamkan selama 3 bulan di seksyen BBN, masa tu saya seksyen LHDN. Task saya di MAIPk bersama dengan kak nab + nida... so masa tu memang rapat sgt dengan kak nab.. semua cerita saya kongsi dengan dia... cerita dolu2... zaman belum kawin... huhuhu... rahsia noh kak nab.. syyyy...

Ok.. sempna [ersaraan kak nab... makcik wah bff kak nab buatlah farewell ringkas2 je.. jamuan di Mecca Tower.. restoran nasi arab.. sedap... ramai gak yang join... lebih kurang 30 org masa tuh yang join.. sume pompuan sebab ari jumat...huhu...


GMP pun tak cukup korum...
Nasi arab - mandy RM13/set sekali air vimto tau


Inilah event manager... tu tgh marah sbb saya kaco dia tgh kira duit.... huhu


Tghari tadi dapat lunch skali ngn kak nab dlm pantry...




Oklah... kak nab... dikesempatan ini.... saya ingin merakamkan 10 jari menyusun maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki....banyak salah saya dengan kak nab... sebab kita selalu bergurau... saya ni mulut kan lantang sikit... kalo ada yang mengguris hati kak nab sya mintak maaf ye....

Selamat berpencen... jangan lupa cadangan saya tu.. pikirkan le... huhuhu...

Ok selamat merehatkan minda dari keserabutan kat opis nih....

Edited

Assalamualaikum...

Tibalah pada hari terakhir Kak Nab bergelar Warga JAN Perak... 


Ada lah sikit lagi jamuan kecil-kecilan utk kak nab... kak bai pun dtg jugak... sempena hari jadia dia jugak nih... kak zan ada tempah kek last minit kat suhaimi... so ada sesi potong2 kek sikit...


Lebih kurang jam 4 ptg sebelum kak nab solat asar... seperti biasa... dia akan round utk bersalaman dan bermaafan...yang paling sedih adalah sahabat baik kak nab iaitu kak wah... dia tak sanggup nak lalui hari itu... dia tak sanggup nak bersalaman dengan kak nab... tapi apakan daya... life must go on.... akhirnya dia memeluk kak nab juga...

Gambar di atas saya rakamkan dari tempat duduk saya... betapa kasyuan menyelimuti mereka... sedih... mmg lah sedih... selama berpuluh tahun mereka bersama dan akhirnya mereka terpisah... sahabat seangkatan kak wah semakin berkurang.. diganti dengan sahabat generasi baru... kak nab pesan pada kami... jaga kak wah elok2 naaa... ok kak nab...

Taktau la nak kata tradisi ka apa... tapi mesti kena.. kenangan punch card buat kali terakhir

Nasib baik ada kak lia skali kat situ... boleh la peluk2 kak nab...
babai kak nab... 10 tahun usia perkenalan kita...



Babai kak nab....

Owh ada last pic kat sini... masa potong2 kek tu sy tgh operasi.... tapi demi kak nab... sy selubung dan kendong fs saya tu... dan join org lain... hahahahaha... kan best ada fs nih....




No comments:

Post a Comment