November 22, 2013

Shaqis Childcare Center ~ Setahun sudah berlalu

Assalamualaikum...

Sudah lebih setahun anak2 saya abglong ngn abgnyah dihantar ke sini masa saya kerja... abglong sudah tentulah halfday sebab dia tadika di Tadika Impian IQ Genius sebelah pagi dan lepas habis sekolah... transport akan hantar dia ke Shaqis Childcare Center...


Ramai yang dah tau kalau dulu anak2 saya iaitu abglong di usia 2 bulan, dia pernah saya hantar ke rumah opah kiah.. pengasuh tapi hanya untuk sebulan dia mampu menjaga abglong dan kemudian anak2 ia melarang dia menjaga budak lagi... lepas tu kebetulan.. kakak saya ada lebihan bibik so memang rezeki abglong dia tinggal dengan bibik mia dan tetap diawasi oleh opah... huhuhu... kemudian mia berhenti nak pulang ke indon katanya... so kebetulan juga masa tu anak buah saya nia baru habis spm... so sementara tunggu result saya offer dia duduk di rumah saya teman opah ngasuh abglong... saya bagi le dia duit sikit... huhuhu... dan kemudian bila kak nia dapat masuk poli... masa ni abglong dah hampir 2 tahun... opah jaga sebab opah kata dia dah besar dah tak payah dukung2 lagi dah... so tinggal lah dengan opah sehingga ada satu masa kcik saya bibik dia nak berhenti so ada bibik baru akan ganti cuma bibik tu tersampai awal... so kcik suruh saya ambik dulu dan bayar gaji... so dia duduk dengan saya ada kot dekat 3 bulan... lepas tu abglong balik di jaga opah... masa ni dia dah nak dekat 3 tahun... 

Kemudian pulak... ada lagi rezeki... ada lebihan bibik lagi yang masuk malaysia... abg ipar suruh saya amek.. bayar RM5 k... saya kata saya tak mampu... pastu dia pujuk kakak2 saya yang lain utk sponsor... so tqvm kakak2ku... bibik itu hanya bertahan 2 tahun sebab dia nak kembali ke indon... haishhhh... sabo jelah... masa ni saya tengah preggy tau... huhuhu... setelah takde bibik nilah... saya mula menghantar anak2 sy di shaqis... rentetan cerita saya dah pernah cerita di blog... kalau yang dah lupa boleh refer sini...huhu...

So far sudah lebih setahun anak2 saya di sini sepanjang saya bertugas... sekarang dah 3 org anak saya di sini... Alhamdulillah.... saya masih senang hati meninggalkan mereka di sini sebab saya tau mereka juga disayangi di sini... petanda2 anak tidak suka itu tiada sama sekali... anak2 happy je datang sini... abgnyah happy je bila datang dan masa balik... abglong pun takde mengadu apa2 pun pada saya... aathif pulak... mmmm.... dia memang ok.. manja terlebih lagi ada... hehehe...


pic kat atas tu pic anak2 yang tadika di shaqis... macam abglong tu dia nyelit je kat situ... saya tak ambikkan pun edu care untuk dia di shaqis sebab dia dah tadika di IQ Geniuskan.. tapi dia selalu je tumpang sekaki kat kelas tu.. huhu... tq teacher sebab sudi layan abglong yang suka nyelit tuh... tengoklah tu baju pun pinjam je... huhuhu...dalam gambar tu teacher acu dengan teacher malika takde... mmmm... lenkali kalo ada saya letakkan sekali ye... huhuhu...

As for aathif... dia memang di jaga oleh teacher asz... baby memang dengan asz di tingkat atas... manja kot aathif dengan asz nih...suka je kalo asz amek dia pagi2... terus macam nak sambung tidur... huhuhu...


saya dengan asz nih dah berkawan dah... maklumla dan add dalam fb dan selalu jugaklah wassap dengan dia... ada satu weekend tu saya sangat terkejut bila asz wassap saya...dia rindu aathif... terus hati berbunga2... huhuhu...tq asz...


Semalam plak dapat ini.... so makin banyak le koleksi gambar aathif ye.. sebab asz rajin jugak amek gambar anak2 saya nih.. tq asz...


Ok itu je nak cerita... setakat ini saya tak susah hati bila nak hantar anak saya ke sini... masa keluar isu hot pengasuh dera anak2 tu... saya panjatkan syukur pada Allah sebab mempertemukan dengan pengasuh yang sayang pada anak2... bukan pada anak2 saya sahaja tapi pada semua anak2... 

No comments:

Post a Comment