December 9, 2010

Cerita bab 2nd trimester....

Salam semua.... heheheh... arini bole la sy update blog sbb keje da 90% siap.. tggal nk anto kat agensi je... lgpun tu bukan keje aku sbb tu bukan bby i.... hehehe... jahat tak... tp mmg betul pun.. org tu la patut buat sume kan... kannya apa... tggal sket je lagi...

ok bukan itu yg aku nk cite arini... apa yg aku nk share ialah alkisah aku menjejak kaki ke alam 2nd trimester nih... mmm... cemane nk muka ye...

arini genap la 5 bln aku kendong bby comei lam perut aku nih.. bak kata abg mifdhal... ada bby dlm perut mak.... bby buat apa tuh.. abg main piyuuu... bby buat apa tu.. abg tgh nenen... bby buat apa tuh.. abg tgh tgk tv... bby tdo ke dlm perut mak tuh... hehehe... itu la antara dialog abg kepada adik yg dok ada dlm perut mak dia... hehe... kalo dia tgk iklan anmum tuh yg sheera dok tgh scan tu kan.. yg ada gmbr bby dlm perut tuh... abg trus kata... ada bby dlm perut mak... smbil pegang2 perut aku... mak tgk.. ada bby dlm perut mak.... hehehehe... bahagia rasanya bila abg juga menanti kehadiran adiknya.... alhamdu lillah....

apa yg aku rasa bila dah masuk 2nd trimester nih ye... mmm... aku mula bertambah smgt sbbnya masa 1st trimester aku mmg tak larat gile... sume benda aku rasa letih nk buat... apa keje aku.. hanyalah melepek je... tggu masa nk muntah... pastu asik pening2 je... smpi mifdhal pun da tau... mak kenapa mak... mak pening?? mak nk muntah ke?? itu lah reaksi dia bila nmpk aku melepek... hehehe

tp bila da msuk 2nd trimester nih... genap 4 bulan.. semua tuh dah takde... cuma aku cepat rasa letih sbb bdn da bertambah berat kot sbb aku nih cepat nor membesarnya... 5 bln dah tuko uniform, dulu masa mifdhal 6 bln ujung2 baru aku pakai... tp skrg 4 bln da pakai... uuuhaiii... bdn bgai di pam2.. huhuhu... masa dah 4 bln ni la aku pi melancong ke langkawi... best rasa sbb dah takde muntah2 cuma yg ada sakit2 belakang & cepat penat... keje nk carik tpt duduk je... hehehe.. tp aku tetap enjoy ngn trip aku ke langkawi tuh....

lg satu sekarang nih aku gile makan... rasa lapor je... aku kali nih mmg hantu megi... aku tau mmg tak elok mkn megi byk2... tp nk buat cemane... mmg tringin je nk mkn... lg 1 eskrim cornetto... mmg gile... asik rasa nk makan je... tp aku tahan2 la... hehehhe... kalo masa mifdhal dulu aku gile western tp skrg rasa mcm tak je... heheh..

Bab bby dlm perut plak... dulu kalo masa ngndungkan mifdhal aku mula rasa tendangan yg pertama masa genap 5 bln.. ye la masa tuh takde pengalaman lagi... mana tau cemane rasa bby tendangkan... tp bby no 2 nih aku da mula rasa masa 17 atau 18 mggu dulu... dan sekarang genap 5 bulan aku dah rasa dia tendang gile2 nya.. esp bila dia dgr sore abg dia gelak kuat2, nyanyi kuat2, bila time aku lepas mkn... hehe.... best sgt... bahagia rasanya...

ok la.. aku rasa ini je la kot aku nk cite dulu... lenkali kalo ada masa aku cite lagi ye... ok ini sekadar bebelan ku.... hehehehe....

No comments:

Post a Comment