May 30, 2014

Muhammad Aathif I'lmi ~ Progress

Assalamualaikum...

Ok sebelum saya kerja luar.. meh update blog sikit.... sebenarnya banyak sangat entry tertunggak ni... bila lah nak dilunaskan kesemuanya.... nampaknya... tertangguh le jugak... haishhh....

Ok hari ni saya nak cerita progress aathif.... buat masa sekarang ni dia dah berjalan... dia mula berjalan pada 20.4.2014 tanggal hari ulang tahun kelahiran abah dia... heheh... di usia setahun 3 bulan... ok... setengah orang kata lambat... pada saya... dah tiba masa... jalanlah dia... CIKGU dia baru ajar... so barulah dia melangkah... hehehe... as simple as that... setiap kanak-kanak ada perkembangan masing-masing.. siapa kita untuk kata... eh lambat la anak u.. anak i setahun dah jalan... ok fine... CIKGU dia ajar dia cepat so... setahun dah berjalan... pada saya... dari anak sulong lagi... saya tak panik pun... bila dah lebih setahun tak jalan lagi... abglong 1y4m baru jalan... abgnyah genap 1y... hehehe... see... walaupun keluar dari perut yang sama... still perkembangan lain-lain kan... so itu anak u.. anak i lain...

Bila dah masuk 1y5m ni.... wow.... perkembangan yang sangat bagus.... dia dah bercakap... serius.. dia dah cakap... ok fine... belum lancar... tapi dah ada bunyi dah... 

nasi - nacik
suap - uwap
emak - emak
abah - abah
opah - abah
minum - inum
biskut - itut
goat - oat
abglong - abadong
abgngah - aba ah
tutup - utup
buka - ukak
etc etc..... banyak lagi...


Dak tenit ni pun kuat makan.. semua kita makan semua dia nak..pantang nampak kita pegang pinggan ke mangkuk ke... gelas ke... pegang biskut ke aiskrim ke... dimsum pun bedal... hehehe... kadang tengok rasanya dia lagi banyak makan dari abang2... bolehh.... huhuhu... badan pun semangat.. tapi tak sesemangat abglong dulu... tapi kalau dukung mau lenguh tangan dibuatnya....nasib anak-anak saya kalau keluar jenis mau duduk dalam stroller... dalam troli... kalau tidak... fuhhh.... tak keluar le jawabnya...kiranya buggy anak-anak saya memang fully utilised.... satu anak satu buggy...hehehehe...

Ok tu je nak update pasal Muhammad Aathif I'lmi ni... nanti kita sembang lagi ye....

p/s kalau sempat nk buat entry lain pulak...

No comments:

Post a Comment