January 23, 2015

Sk. St. Michael Ipoh ~ Hari Orientasi

Assalamualaikum...

Tahun 2015 memang mencabar bagi kami sekeluarga... amboiii... mencabar sangat la tu... hehehe... tahun ni abglong masuk Darjah 1 di SK St. Michael 1, Ipoh (SMI). Kenapa saya memilih sekolah itu... hrrmmmm.... macam mana nak cerita ye. Mungkin sebab saya dulu Sekolah Convent kot... so macam nak meneruskan legasi... hehehehe... SMI ni semua lelaki tak campur dengan perempuan.. itu juga menjadi antara faktor pemilihan juga.... saya sebenarnya saja cuba-cuba je apply SMI sebab rata2 orang kata susah nak masuk situ.. nak pulak rumah saya memang jauh dengan SMI. Tapi kelebihan sebab dekat dengan En BD so aktiviti hantar & ambil tu memang urusan En BD. Saya akan balik ke rumah jam 2.30pm untuk hantar dia ke KAFA di Meru. Dekat je dengan opis saya. KAFA mula jam 3.00 ptg tapi ustaz dah mula ada jam 2.45 ptg.

2.1.2015 abglong mula orientasi di SMI. Pagi2 lagi dah get ready... hantar aathif dulu kemudian bawak abglong dengan abgnyah sekali sebab abgnyah dah tak boleh hantar ke shaqis sebab dah masuk bulan Januari kan... huhuhu... 


Patutnya bermula jam 8.30 pg tapi macam biasa kami terlewat 5 minit... huhuhu... so sampai2 je terus beratur untuk daftar... lepas daftar terus hantar dia masuk kelas 1 Maju. carikan dia kerusi... cikgu bagi dia lencana sementara. Lepas tu dia kena buat periksa 3 paper BM, BI dengan Matematik. Senang je katanya... sambil dia buat exam parents kena dengar taklimat... 

Lepas dah habis taklimat, beratur untuk ambil buku teks.. kemudian tengok dia di kelas... cikgu kata kalau dia dah siap dia boleh balik. Bila tanya cikgu dia kata mifdhal dah siap. so dah boleh balikkk... yehaaaaa....





Lepas dah setel di SMI kami terus cari makan... lapar weiiii... mana makan pagi... terus makan tengahari terus... hahahah... 


Selesai sudah hari orientasi. Masih berdebar menanti 12.1.2015 untuk sesi persekolahan yang betul... huhuhu... mak yang berdebar nih... mifdhal rileks je saya tengok...

No comments:

Post a Comment