January 3, 2009

Perihal Puteraku..

Muhammad Khalish Mifdhal Bin Mohd Zabidi Azizi namanya...maksudnya..Yang terpuji, bersih & amat mulia..


Dilahirkan tanggal 10 Julai 2008..hehe bday aku 5 Julai 1978..pujuk2 gak bby suh kuar 5 Julai tuh..tp bby takmau...dia nk kuar 10 Julai gak..awai 2 mggu..sepatutnya EDD 21 Julai..kalo ikut EDD tuh sama bday ngan along aku & mak mertua aku...


Serba sedikit mengenai mifdhal dihari kelahirannya :
DOB : 10 Julai 2008


Masa : 12.08 pm

Berat : 3.15 kg
Panjang : 51 cm

Ukur lilit kepala : 35 cm

Tempat lahir : Kinta Medical Centre, Ipoh

Doktor : Dr. Raoofah




Ringkasan berat mifdhal :


Lahir : 3.15 kg


1 bln : 4.1 kg, panjang 55 cm, ukur lilit kepala 37 cm, ukur lilit dada 36 cm


2 bln : 5.8 kg


3 bln : 6.8 kg


4 bln : 7.3 kg


5 bln : 7.7 kg



Oh ye..lupa plak nak cita..mifdhal kena kuning bila masuk ari ke 5...sian dia smpi masuk wad kat Pusat Rawatan Islam Ar-ridzuan, Ipoh..2 mlm plak tuh..aku pun sama masuk gak sbb nk nyusukn dia..sedih je aku tgk dia dok bwh lampu tuh..pastu kena amek darah je kejenya..



Lepas je balik dr wad tuh..mifdhal da ok da & tumbesarannye amat memberangsangkan..keletahnya hari demi hari amat membahagiakan aku & hubby..ada je perkara baru yg dia belajar setiap hari..tak sabar aku nk bangun pagi & nk tgk apa yg akan dibuatnye..huhuhu...




keletahnye dia.... :


2 bln..da pandai senyum2, sengih2 tgk org..



3 bln...da pandai gelak ngelekek, meniarap



4 bln....da pandai guling2, menyembur



5 bln....da terer sgt2 da maniarap tuh, da susah nk pakai pampers, da lasak, da pandai ngunyap2 bila tgk org makan



Sekarang...lg 7 ari nk 6 bln...da pandai bergendang dlm tub mandi dia..hehehe

No comments:

Post a Comment