January 5, 2009

Suatu kehilangan

lepas maghrib smlm aku telah dikejutkan ngn 1 berita kematian opismateku...terkejut gile sbb melihat akan orgnya seperti tiada apa2...tup2 meninggal dunia...sedih sungguh..
baru mggu lepas aku smpt berborak ngn dia..antara dialog yg aku igt...

KM : hi elmi...meh mkn...
aku : mmm takpe la kak..kang suami sy anto mknan...(smbil dok tgk dia mkn apa)
eh kak..lauk apa tu?? mcm best je..
KM : oooo ni gulai betik..kak mmg da lama tringin nk mkn lauk nih..dulu2 mak akak rajin masak
lauk nih...tu yg akak buat tu..akak tringin sgt..tringat zaman budak2 dulu..meh la rasa..
aku : ooo ya ka...mmmm bole gak (smbil amek sepotong betik tu...)
sedap la kak..ni la 1st time sy mkn gulai betik...lenkali bole buat sbb betik bole bykkn SI..
heheh...ok kak trima kasih ye...
KM : meh la mkn lg...byk nih...
aku : takpe la kak....sy nk pi p** nih... ok kak tq..

tu la serba sedikit dialog aku ngn dia...tak sgka itu la ptemuan yg terakhir...sebelum aku tau dia sesak nafas pd sabtu malam (3/1) aritu...dia meninggal kerana didapati dijangkiti virus tikus..(owh sgguh bhya virus tu)...sebelum menghembuskan nafas, segala organ telah fail seperti buah pinggang, hati, paru2 & lastly jantung....
itu la dia...bila da tiba masa...tiada lewat walau sesaat...itu cara dia pergi...cara kita blom tau lg....

Al-Fatihah buat arwah...kak maizon..

No comments:

Post a Comment